Mitt vinterland

Pappa och Lillemor har lämnat vinterlandet för ett 30 grader varmt Egypten, vilket betyder att jag numera bosätter mig i stugan två veckor framåt. Det kanske inte låter fullt så underbart, men jag lovar er att det är det! Jag förstår inte varför jag som liten 14åring hatade att vara här ute. Det är ynka 7km från stan och på de tiderna hatade jag detta stället så mycket att jag till och med gick ner till stan en dag när pappa inte ville köra mig. 

Men som sagt; landet, frihet, tystnad. Nu låter jag säkert som en gnällig 60 åring, men så är faktiskt inte fallet. Detta stället får mig att koppla av. Snön ligger som ett täcke över sjön och solen lyser på. Katterna springer runt och leker och kommer mellan åt upp i knät för att kela. Elden i kaminen brinner för fullt och Hannah Montana är på tvn. Mitt lov kan inte bli så mycket bättre än så här just nu, ett extra plus på tårtan är att jag har pappas bil i två veckor. Jag, som för några månader sen blev billös, har mer eller mindre varit handikappad och snikit skjuts av allt och alla, men det ska jag ge tillbaka (försöka iallafall) under dessa två veckor. Kanske snart dags att köpa en ersättare för Bjärska? 

Förresten, jag var dum där. Mitt lov kan visst bli bättre och det ska det bli redan ikväll. Ikväll är nämligen mina favoriter bjudna hit ut i skogarna på vin och middagsmys! Just nu är plugg, skola och prov väldigt långt borta från mina tankar och det ska de minsann vara några dagar till!


Stugan i höstas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0